Vladavina kvantitete i znaci vremena, R. Guenon

Čitali ste do sad neka djela Béle Hamvasa koji je upravo R. Guénonom bio nadahnuti i često ga je citirao, budući da je upravo njega smatrao jednim od najvećih duhovnih autoriteta XX.-og stoljeća. Poslije objavljivanja dva prijevoda (Kriza modernog doba 2005. i Kralj svijeta 2007. godine, Fabula nova),  knjiga Vladavina kvantitete i znaci vremena pojavila se kao treće djelo tog najznačajnijeg predstavnika perenijalne filozofije, odnosno filozofskog pravca Sophia Perennis, na hrvatskome jeziku. 

"Ova knjiga bila je poput iznenadnog bljeska munje, nagli upad u moderni svijet jednog sveobuhvatnog znanja i gledišta, koji su bili krajnje tuđi vladajućoj atmosferi i svjetonazoru, potpuno oprečni svemu što obilježava moderni mentalitet." (Seyyed Hossein Nasr) Knjiga je primarno namijenjena duhovnim vođama te svim iskrenim duhovnim tragaocima za čistim i plemenitim domenama Apsolutnog, istraživačima spasonosnih putova ka sakralnom Carstvu u ovom "mračnom vremenu". Na žalost, čak i religijske organizacije našeg vremena često su profanirane do te mjere da je njihovim posredovanjem postalo nemoguće uzdizanje do istinske Svjetlosti. Također ni radovi R. Guénona ne mogu dati konačan odgovor na sva pitanja, iako nisu okoštali katekizam, kako je to slučaj u nekih njegovih zapadnih sljedbenika. Nakon razlaganja pogleda i ideja o pravoj bîti Tradicije, potrebno je prijeći na samu Tradiciju, udubiti se u nju te započeti s "djelovanjem uma", s prebivanjem u Sakralnom. Krenuti putom razumijevanja i otkrivanja njegovih tajni znači otisnuti se k posvećivanju i duhovnoj realizaciji. Poći za René Guénonom ne znači zanemarivanje do sad usvojenih gledišta i svjetonazora nego upravo njihovo produbljivanje, tj. upravo ono što Tradicija naziva "duhovnom realizacijom".   

Guenon mala02

Već smo odavno sebi dali u zadatak da za Krizu modernoga svijeta sastavimo jedan ponešto "doktrinarniji" nastavak kako bismo što točnije predstavili neke vidove tumačenja današnjeg doba u skladu s tradicionalnim shvaćanjem kojega se mislimo uvijek i izričito držati i koje je ovdje, uostalom, iz razloga koje smo istom naveli, ne samo jedino važeće nego čak, mogli bismo reći, i jedino moguće jer se bez njega takvo tumačenje ne bi moglo ni zamisliti. Razne okolnosti primorale su nas da ostvarenje tog zadatka odgodimo do danas, no to je nevažno onome tko je siguran da će se sve što se treba dogoditi, dogoditi u svoje vrijeme, i to vrlo često putevima koji su neočekivani i posve neovisni o našoj volji. Grozničava žurba koju naši suvremenici unose u sve što čine ne može ništa protiv toga, i ne može proizvesti baš ništa osim nemira i nereda, odnosno može proizvesti posve negativne posljedice. No zar bi takvi uopće i bili "moderni" da su bili u stanju shvatiti prednost praćenja onih znakova koji razotkrivaju okolnosti, a te su okolnosti daleko od "slučajnih", kako ih oni u svom neznanju zamišljaju, i u biti su samo više ili manje partikularizirani izrazi općeg reda, istodobno ljudskog i kozmičkog u koji se, htjeli-ne htjeli, moramo uklopiti?

(R. Guénon, iz predgovora) 

 

 

Biblioteka: Sophia perennis

Format: 14 x 22 cm, 296 stranica

Tisak: Denona d.o.o.

ISBN 978-953-7864-03-3

 

Cet ouvrage, publié dans le cadre du Programme d’aide à la publication «A.G.Matoš», a bénéfi cie du soutien de l’Institut français de Croatie. Cet ouvrage a bénéfi cié du soutien des Programmes d’aide à la publication de l’Institut français. Ova je knjiga, objavljena u okviru Programa pomoći izdavaštvu «A.G.Matoš», ostvarila potporu Francuskog instituta u Hrvatskoj, Ministarstva kulture Republike Hrvatske te Ureda za kulturu Grada Zagreba.

Zadruga Eneagram započela je s radom 2006. godine u Zagrebu, Hrvatska. Naša dugoročna namjera je njegovanje kulture pisane riječi. Uređujemo, prevodimo i objavljujemo najizabranije knjige i djela vrhunskih autora, iz različitih epoha i podneblja. Područje lijepe književnosti i znanosti iz kojih biramo naslove tematski su povezani s tradicionalizmom (PRISCA THEOLOGIA, PHILOSOPHIA PERENNIS, POVIJESNI REVIZIONIZAM), odnosno s djelima koja čovjeka i njegovu povijesti tumače iz perspektive metafizičke Tradicije - što je najbolje izraženo u početnom stihu Evanđelja po Ivanu: U početku bijaše LOGOS.